» Projekty » Konkursy » Tam, gdzie czyha przygoda...

Tam, gdzie czyha przygoda...


wersja do druku

Konkurs na lokację


Tam, gdzie czyha przygoda...
Ostatnie blaski dnia zatapiały korony drzew powodzią czerwieni i złota.
- Nienawidzę tego miejsca – syknął odziany w miedzianą szatę czarodziej. Wśród wysokich traw ledwie majaczył szyszak jego kompana, krasnoluda Reinholda Czarnobrodego. Brodacz przetarł oczy i sięgnął po gorzałkę.
- Łe tam, pięknie tu – przechylił bukłak tylko po to, by zorientować się, że jest pusty – choć bywało piękniej.
- Ruiny już blisko, tam spoczniemy, chodźmy.
- Tia - mruknął krasnolud i dodał pod nosem - byleby nie na wieki...
Wraz ze zmierzchem wstawała mgła, spowijając skraj lasu nieprzeniknionym, gęstym oparem. Niespełna kwadrans dzielił ich od upragnionego celu podróży, ale szóstym zmysłem wyczuwali, że coś jest nie tak. Czyżby zielonoskórzy, których ślady znaleźli już dwa dni temu?

Po kilku minutach wędrówki pomiędzy konarami drzew zaczęła się odcinać przestrzeń polany. Podróżni wydali z siebie westchnienie ulgi, jak się jednak okazało - przedwcześnie. Wszystko wydarzyło się nagle.

Orkowie wyskoczyli spomiędzy drzew, jednak na ich obliczach malował się nie zew krwi, a przerażenie - za nimi szła sama śmierć. Dwie setki szkieletów pod wodzą zwyrodniałego, zdegenerowanego sodomity, Ludvika von Carsteina, będącego odległym i wstydliwym pociotkiem tego von Carsteina, zmiotły zielone plugastwo w mgnieniu oka. Był to jedynie przedsmak tego, co czekać ich miało pod oblężonym Middenheim, do którego zmierzali.

Wyprostowany, lecz drżący na swych pałąkowatych nogach czarodziej, starał się nie okazywać lęku. W jego spojrzeniu była determinacja, by przetrwać jeszcze tę chwilę. Przełknął ślinę. Skinął w kierunku swojego kompana. Krasnolud ryknął buńczucznie, szykując się do ostatniego boju, a czarodziej działajac intuicyjnie, ale jakze szczęśliwie, rzucił zaklęcie, które nie raz już ratowało mu życie... osteoporozę.

Szkielety w mgnieniu oka zamieniły się w proch. Na polanie pozostali jedynie dwaj wędrowcy i krwiopijca - moze o nieco zwiotczałych obecnie ramionach, ale zawsze to jednak wampir...

- No toście nieźle narozrabiali - żachnął się von Carstein, a lewy kieł, ukruszywszy się, wypadł mu z paszczy - Taki wstyd - dodał sepleniąc.
- Giń, bestio - wydyszał czarodziej, splatając kolejne zaklęcie.
- Ech - wampir wzruszył z rezygnacją ramionami - dwieście lat egzystencji i taki nędzny koniec, na jakieś polance pod bliżej nieznanym lasem. Było mi ostać w ruinach albo choćby na cmentarzu...
- Fakt, nijak klimatu w tym nie ma. Jak to wnukom opisywać, żem wąpirza przy zagajniku usiekł? Żeby to były katakumby albo, niechby tam, jaskinia...
- Katakumby... to brzmi dumnie - rozmarzył się Ludvik - właściwie znam tutaj niedaleko takie ruinki, może...
Z rąk czarodzieja, niczym kamień z procy niziołka, wyskoczyła kula ognia, kładąc krwiopijcę trupem - o ile tak można powiedzieć.
- Na polance, przy cholernym strumyczku - mruknął krasnolud - a mogło być mrocznie i tajemniczo. Nici z opowieści, z piasku bicza nie ukręcisz.



* * *


Redakcja działu Warhammera serwisu Poltergeist zaprasza do udziału w jesiennym konkursie. Jego tematem jest opis lokacji, który będzie można z marszu wykorzystać podczas sesji. Prace będą oceniane pod względem zgodności z drugoedycyjnym uniwersum WFRP, oryginalności oraz poprawności językowej. Nagrodami w konkursie są: 25 numer anglojęzycznego czasopisma Warpstone, zawierający ponad 90-stronicowy opis Fimirów, i dodatek Dziedzictwo Sigmara, opisujący Imperium po Burzy Chaosu. Klikając odnośniki, osoby zainteresowane mogą zapoznać się z fragmentami czasopisma - spis treści, strony 52-53, strona 82, ilustracje, oraz z fragmentami dodatku - strona 32, strona 46, strona 58, strona 69 i strona 144. Więcej szczegółów można znaleźć w regulaminie konkursu, z którym należy się zaznajomić przed wysłaniem pracy. Wszelkie pytania należy zadawać w sekcji komentarzy, znajdującej się poniżej.

Życzymy połamania piór!


Regulamin konkursu


1. Organizatorem konkursu jest dział Warhammera serwisu Poltergeist.

2. Tematem konkursu jest opis lokacji (miejsca), będącej gotowym do wykorzystania na sesji materiałem dla MG, zgodnym z realiami drugoedycyjnego WFRP. Przez lokację (miejsce) rozumie się niewielki obszar o zamkniętej architektonice, np. karczmę, zajazd, dom, pałac, zamek, podziemny kompleks, cmentarz, wieś, okręt itp. Dla potrzeb konkursu przyjmuje się, że lokacją (miejscem) nie są pojedyncze pomieszczenia, ulica, gościniec, dzielnica, miasto, prowincja, kraj itp., a także miejsca naturalne, np. polana, zagajnik, las, strumień, rzeka, jezioro, dolina, wąwóz, wzgórze, góra. Opis lokacji (miejsca) może zawierać w szczególności jej dzieje i zwięzłe charakterystyki jej najważniejszych mieszkańców, a także pomysły na wykorzystanie lokacji w przygodzie.

3. Do konkursu przyjmowane są prace:
• napisane w języku polskim,
• oryginalne,
• niepublikowane,
• nienadesłane wcześniej organizatorowi,
• w formie elektronicznej w jednym z wybranych formatów: docx, doc, rtf, odt albo txt,
• mające tytuł,
• niezawierające w treści danych pozwalających zidentyfikować autora,
• o długości poniżej 10 tys. znaków (ze spacjami),
• których wyłącznym autorem jest osoba nadsyłająca.

4. Jedna osoba może nadesłać jedno zgłoszenie, które zawiera nie więcej niż dwie prace.

5. Zgłoszenia są przyjmowane wyłącznie drogą elektroniczną pod adresem wfrp(kropka)polter(małpka)gmail(kropka)com. Za zgłoszenie uznaje się e-mail o ustalonych dalej tytule i treści, do którego załączono pracę (prace). W tytule e-maila uczestnik jest zobowiązany zamieścić wyrażenie "Konkurs na lokację - 2008", a w jego treści swoje dane osobowe: imię, nazwisko, (opcjonalnie) pseudonim oraz adres korespondencyjny, który musi znajdować się na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

6. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 września do 5 października 2008 roku. O terminowości nadesłania zgłoszenia rozstrzyga data i godzina jego rejestracji w skrzynce elektronicznej organizatora.

7. Prace będą oceniane przez jury pod względem oryginalności, poprawności językowej, zgodności z uniwersum drugoedycyjnego WFRP oraz łatwości wykorzystania na sesji. Sekretarz konkursu rozsyła prace jurorom, dokładając przy tym starań, aby do czasu ich ocenienia autorzy pozostali jurorom nieznani.

8. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 12 października 2008 roku na stronie internetowej organizatora konkursu. Organizator zastrzega sobie możliwość późniejszego ogłoszenia wyników.

9. Autor najlepszej pracy otrzyma nagrodę, którą jest do wyboru: egzemplarz 25 numeru anglojęzycznego czasopisma Warpstone albo dodatek Dziedzictwo Sigmara. Autor pracy, która zajmie drugie miejsce, otrzyma nagrodę - tą pozycję, której nie wybrał autor najlepszej pracy. Jeżeli autorem dwóch najlepszych prac będzie ta sama osoba, otrzyma obie nagrody. Każda z nagród zostanie wysłana pod podany w e-mailu adres korespondencyjny ekonomicznym listem poleconym w ciągu siedmiu dni od ogłoszenia wyników konkursu. Nieodebranie przesyłki z nagrodą w terminie przewidzianym przez Pocztę Polską jest równoznaczne z rezygnacją z nagrody.

10. Obie zwycięskie prace, a także te, które prezentują odpowiednio wysoki poziom, zostaną poddane korekcie językowej i opublikowane na łamach działu Warhammera serwisu Poltergeist. Organizator zastrzega sobie wyłączne prawo do publikacji nadesłanych prac przez 90 dni od dnia następującego po ogłoszeniu wyników konkursu.

11. Wysyłając zgłoszenie z pracą (lub pracami), uczestnik konkursu:
• akceptuje regulamin konkursu,
• oświadcza, że jest wyłącznym autorem każdej nadesłanej pracy, a praca jest oryginalna, nie była nigdy nadesłana do organizatora ani nigdzie publikowana,
• wyraża zgodę na publikację pracy, podpisanej imieniem i nazwiskiem (oraz pseudonimem) na łamach działu Warhammera serwisu Poltergeist,
• zobowiązuje się zachować do własnej wiadomości dane nadawcy przesyłki z nagrodą.

12. W konkursie nie mogą brać udziału osoby bezpośrednio związane z jego organizacją.

13. Jury konkursu:
• Karolina "Viriel" Bujnowska,
• Daniel "karp" Karpiński,
• Piotr "CE2AR" Stachurski,
• Gniewomir "triki" Trocki.

14. Sekretarzem konkursu jest Zbigniew "hallucyon" Jasienica.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Skoro zaledwie wczoraj przegrałem w Konkursiku, to mogę przegrać i w tej kategorii.

Moim skromnym zdaniem nagrody są naprawdę złe, a limit 10 000 znaków okropny, ale fejm jest fejm. Trza spróbować.

Początkowe opowiadanko - genialne.
22-09-2008 11:57
karp
   
Ocena:
0
Do udzialu w konkursie serdecznie zapraszam.

Nagrody są jakie są, po prostu posiłkujemy się tym co mamy. Z drugiej jednak strony, opisanie lokacji nie powinno nikomu nastręczac problemów, wszak kazdy MG ma coś w zanadrzu na każdą sesję, teraz wystarczy to jedynie opisac.

Co do limitu znaków - celem konkursu jest otrzymanie gotowych dla MG pomocy, które "na już" będzie mógł wykorzystac w czasie sesji, jeśli akurat przytrafi mu się słabszy dzień. Trzy strony tekstu z pewnościa wystarczą na pomoc do gry.
22-09-2008 12:25
WekT
    Fajnie
Ocena:
0
ale raczej nie zdąrzę

- mam nadzieję że uda mi się w październiku zredagować przygodę z pucharu pirata dla was

a swoją drogą brawa dla redakcji za intensywną działalność konkursową
;)

nie wiem jak będę funkcjonował czasowo, ale mogę się polecić do zilustrowania kilku prac konkursowych
22-09-2008 12:49
karp
   
Ocena:
+1
Oczywiście kazdy sam najlepiej wie czy zdaży, czy nie, nikogo też nie bedę okladał moją rybą pletwą zaganiajac do pisania. Pamiętajmy jednak, że to wieczor pracy na napisanie i może drugi na drobną korektę. Ponadto mam nadzieje, ze wielu MG nawet jesli nie ma gotowych zarysów takich pomysłow, to ma przynajmniej fajne pomysly.

A co do ilustracji - ofertę przyjmuję z przyjemnościa ;)
22-09-2008 13:07
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
Pamiętajmy jednak, że to wieczor pracy na napisanie i może drugi na drobną korektę.

Wolałbym by tak nie było i by prace które przyszły jednak były bardziej przemyślane i bardziej wykwintne niż 1 wieczór roboty :)

Sam mam fajny pomysł ale na małą grupkę BNów hmm może wrzucę ich na jakąś polankę i wyjdzie lokacja :P
22-09-2008 16:09
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Nie chcielibyście może dodać dwóch tysięcy znaków do limitu? Lokacja to jedno, ale ciekawe (i inspirujące) przedstawienie NPCów (o statystykach innych, niż wypis profesji nawet nie śnię) i spisanie pomysłów na przygody (ponoć najistotniejszych dla konkursu) również wymaga trochę miejsca.

Po prostu z czasem dojdzie do usuwania spacji w celu zmieszczeniaMaksTreściWMożliwieDopu szczalnySposób...
(Jedna strona dwunastką, z enterami na tytuł i tak dalej to już 3800 znaków... Chyba, że liczymy bez spacji...)
22-09-2008 17:12
triki
    Karczmarzu
Ocena:
0
punkt 7 regulaminu mówi między innymi o [cytat]: Sekretarz konkursu rozsyła prace jurorom, dokładając przy tym starań, aby do czasu ich ocenienia autorzy pozostali jurorom nieznani.

Ze swojej strony prosiłbym o niezdradzanie szczegółów swoich prac. Redakcja nie ma problemu z bezstronnością, ale dla "zdrowej atmosfery" nie piszcie o tematach swoich dzieł.

@Aureus
3. Do konkursu przyjmowane są prace:
• napisane w języku polskim,
• o długości poniżej 10 tys. znaków (ze spacjami),

Przypominam, że tematem konkursu jest lokacja, a nie BNi. Wydaje mi się, że 3 strony A4 powinno wystarczyć.
Jeżeli uważasz, że pomysły które masz, to za mało na 10 000 znaków, przypominam że masz prawo przysłać dwie pracę. Rozbij pomysły na dwa miejsca.

Ze swojej strony chciałbym dodać, że głównym wyznacznikiem przy ocenie (dla mnie) będzie pomysłowość, "zahaczki" i możliwość adaptacji miejsca do sesji.
22-09-2008 17:16
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
0
@triki

To redakcja czy autorzy mają dbać o anonimowość bo już nie wiem? Jeśli redakcja to wasza broszka, jeśli autorzy to nie ma sprawy będę trzymał język za zębami, choć wolałbym nie bo mi to nijak nie pomaga a wręcz bardzo przeszkadza o czym pewnie nie raz w przypadku Quentina mówiłem :/
22-09-2008 17:35
triki
    Karczmarzu
Ocena:
0
Regulamin określa jasno:
Sekretarz konkursu rozsyła prace jurorom, dokładając przy tym starań, aby do czasu ich ocenienia autorzy pozostali jurorom nieznani.

To o czym pisałem poniżej, było tylko moją sugestią. Wcale nie musisz się do niej dostosowywać.
22-09-2008 18:21
27532

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wersja totalnie alpha skończyła się na 9994 znakach. Obyło się, niestety, bez rubryki "Pomysły na przygody".

Stąd pytanie brzmi: czy zwycięskie prace będzie można poszerzyć już po ogłoszeniu wyników?
22-09-2008 19:13
triki
   
Ocena:
+1
Jak dla mnie wiążący jest dziesiąty punkt regulaminu.

10. Obie zwycięskie prace, a także te, które prezentują odpowiednio wysoki poziom, zostaną poddane korekcie językowej i opublikowane na łamach działu Warhammera serwisu Poltergeist. Organizator zastrzega sobie wyłączne prawo do publikacji nadesłanych prac przez 90 dni od dnia następującego po ogłoszeniu wyników konkursu.

Dla mnie 2000 znaków, dodanych przez autora, to nie jest korekta językowa. Tak więc jeżeli chodzi o mnie, to nie widzę takiej możliwości. Nie zmienia się reguł w trakcji gry.
22-09-2008 19:23
LordDream
   
Ocena:
0
Mam pytanko związane z konkursem. Jak wpłynie na ocenę zamieszczenie lub niezamieszczenie statystyk postaci (BN-ów) w opisie lokacji? Drugie pytanie: jak to jest z tymi dwoma księżycami w edycji 2? Jestem szczerym zwolennikiem edycji pierwszej i jako taki nie mam zbytnio możliwości mechanicznego oddania pracy (nie znam zbytnio mechaniki dwójki). Na szczęście lokacja, którą mam zamiar przygotować można umieścić w każdym RPGu :)
23-09-2008 16:52
triki
    @LordDream
Ocena:
0
Jak wpłynie na ocenę zamieszczenie lub niezamieszczenie statystyk postaci (BN-ów) w opisie lokacji?
Regulamin mówi:
Opis lokacji (miejsca) może zawierać w szczególności jej dzieje i zwięzłe charakterystyki jej najważniejszych mieszkańców, a także pomysły na wykorzystanie lokacji w przygodzie.

Ja będę oceniał pracę głównie przez pryzmat oryginalności i pomysłów na sesję.

jak to jest z tymi dwoma księżycami w edycji 2?
Księżyce są, nawet dwa.

Jestem szczerym zwolennikiem edycji pierwszej
To wcale nie wyklucza. Proszę pamiętać o tym, że:
Prace będą oceniane przez jury pod względem oryginalności, poprawności językowej, zgodności z uniwersum drugoedycyjnego WFRP[...]
23-09-2008 18:43
Viriel
    > pytanie: jak to jest z tymi dwoma księżycami?
Ocena:
0
Tak jak napisał Triki - nic się w tej kwestii od 1 ed za bardzo nie zmieniło - nadal mamy dwa księżyce.

Morrslieb - "ukochany Morra" - przeklęty księżyc Chaosu - to ten mniej przewidywalny księżyc, który potrafi płatać figle swoją wedrówką po nocnym nieboskłonie. Kapłani Morra wiekszość swoich obrzadków umieszczają w czasie, gdy oba ksieżyce są w pełni.
Na płaszczyźnie przesądów prostego ludu unika sie np. przebywania w świetle tego ksieżyca, gdyż przynosi to pecha i "ściąga złe". Dzieci urodzone podczas jego pełni praktycznie zawsze są odmieńcami. Pełnia to tez czas, gdy złe wychodzi z lasu, raduje się i odprawia bluźniercze rytuały. Większość heretyckich kultów rzeczywiście swoje obrządki, zwłasza te najbardziej krwawe i mające przynieśc im największą potegę, łączy z pełnią Morrslieba.
Ale nawet imperialni magowie potwierdzą, że podczas jego pełni moc magii jest niezwykle silna. A moc stworzeń Chaosu rośnie wraz z wielkością tarczy Morrslieba.

Mannslieb - "ukochany Mananna" - biały księżyc poświęcony Bogu mórz, za pomoca którego Manann wywołuje przypływy i odpływy wód. jak można się domyślić, pełnia tego księżyca związana jest z obrzadkami wyznawców patrona żeglarzy.

Informacji o księżycach radzę szukać choćby w podstawce i Księdze Spaczenia.
23-09-2008 19:15
~Raziel

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
A tak w ogóle to i w 1 edycji i w 2 były dwa księżyce więc w sumie nie bardzo rozumiem o co chodzi z "księżycami w 2ed"
23-09-2008 20:19
LordDream
    Do Raziel
Ocena:
0
Nie jestem zorientowany kompletnie co do edycji 2 i dlatego zadałem takie pytanie. A nóż coś się zmieniło? :D
23-09-2008 21:22
Ainsel
   
Ocena:
+1
Ale opowiadanie na początku to absolutne mistrzostwo...
26-09-2008 22:29
karp
   
Ocena:
0
Zegar tyka, ostatnie dwanaście godzin...
05-10-2008 11:49
russ10
   
Ocena:
0
Hmm... wygląda na to, że będzie opóźnienie w werdykcie :P
12-10-2008 23:56
CE2AR
    russ10,
Ocena:
0
werdykt był na czas. Opóźnienie będzie w jego ogłoszeniu :P
13-10-2008 12:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.