» Artykuły » Pozostałe materiały » Spis artykułów do WFRP, które ukazały się w magazynie Portal

Spis artykułów do WFRP, które ukazały się w magazynie Portal

Spis artykułów do WFRP, które ukazały się w magazynie Portal

SPIS ARTYKUŁÓW DO WFRP, KTÓRE UKAZAŁY SIĘ W MAGAZYNIE PORTAL

PORTAL nr 1
Arkana walki (str 44 - 47)
Autor: Bogusław Dawiec, Ignacy Trzewiczek. Pierwsza część cyklu poświęconego zagadnieniu walki w grach fantasty. Cykl rozpoczyna prezentacja czterech bohaterów i ich stylów walki, oraz opis przykładowych starć pomiędzy nimi.
Arkana Magii (str 48 - 50)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom pierwszy poświęcony wyjaśnieniom, na czym polega rzucanie zaklęć i jak można ubarwić prowadzenie postaci maga.
Kroniki Starego Świata (str 51 - 53)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Pierwszy tom kampanii osadzonej w Starym Świecie. Historia zmagań z Kapłanem, stojącym na czele hord Chaosu nękających Stary Świat, spisana w formie pamietnika.
Jesienna gawęda (str 54 - 57)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Pierwsza gawęda na łamach Portalu. Redaktor Naczelny uczynił walkę o życie motywem przewodnim opowieści.
W zaklętym okręgu (str 64 - 65)
Autor: Rafał Główka. Część tylko dla Mistrzów Gry. Zbiór porad i szkiców do wykorzystania w prowadzeniu sesji.
Galeria Bohaterów (str 70 - 74)
Autor: Robert Mentel, Maciej Zalewski, Marzena Dawiec. Opisy postaci do wykorzystania podczas gry jako wzór dla gracza, czy BN.
Opowieść Zimowa (str 130 - 149)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Nietypowa i dość trudna przygoda do WFRP.
Opowieść Zimowa, Post Scriptum (str 150 - 151)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Porady jak najlepiej przygotować się do prowadzenia przygody, jakiej użyć muzyki na sesji i jak budować nastrój.

PORTAL nr 2
Jesienna gawęda (str 42 - 44)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Ciąg dalszy opowieści o walce w Starym Świecie.
Kroniki Starego Świata (str 45 - 48)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom drugi kampanii wojennej.
Elfy w Starym Świecie (str 49 - 52)
Autor: Marcin Chałubiec. Artykuł opisujący życie elfów, ich poglądy na świat oraz organizację zbiorowości.
Arkana Magii (str 53 - 55)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom drugi poświęcony wyjaśnieniom, skąd magowie czerpią swoją energię magiczną.
Arkana walki (str 56 - 59)
Autor: Bogusław Dawiec, Ignacy Trzewiczek. Druga część cyklu poświęconego zagadnieniu walki w grach fantasty. Tym razem autorzy wyjaśniają znaczenie deklaracji stosowanych do odgrywania walki. Prezentowani są kolejni czterej bohaterowie, ich style walki i przykładowe starcia.

PORTAL nr 3
Jesienna gawęda (str 34 - 36)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tym razem o wiedźmach.
Kroniki Starego Świata(str 37 - 40)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Kolejny, już trzeci, tom epickiej kampanii wojennej osadzonej w realiach Starego Świata.
Saxendorf (str 41 - 42)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Ciekawy opis pewnej osady przeznaczony dla Mistrzów Gry.
Zwierciadło Niebios (str 43 - 44)
Autor: Łukasz Fiema. Czyli kilka słów wyjaśnień na temat rasy Slannów, o której tak nam mało wiadomo.
Leśne Elfy (str 45 - 46)
Autor: Sebastian Mazur. Dokładny opis Starej Rasy podany czytelnikowi w formie relacji jednego z nich.
Arkana Magii (str 47 - 50)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom trzeci zawiera cenne wskazówki na temat języka magii, tworzenia zaklęć.
Arkana walki (str 51 - 54)
Autor: Bogusław Dawiec. Tom trzeci przynosi nam początek opisów różnych rodzajów broni używanych w światach fantasty. I oczywiście, zgodnie z tradycją, poznajemy kolejnych czterech bohaterów.

PORTAL nr 4
Jesienna gawęda (str 34 - 36)
Autor: Remov. Opowieść poświęcona mutantom.
Kroniki Starego Świata (str 37 - 40)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom IV zmagań z Kapłanem.
Historia Imperium za panowania Karla Frantza I (str 56 - 63)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Pierwsza część cyklu.
Zakon Pieczęci (str 64 - 67)
Autor: Radosław Gruszewicz. Opis rycerskiego zakonu Morra.
Symbole Morra (str 68)
Autor: Radosław Gruszewicz. Zbiór ilustracji.
Middenheimer (str 69 - 70)
Autor: Tomasz Kowalik. Gazeta Miejska wydawana w grodzie Białego Wilka.
Miasto (str 71 - 73)
Autor: Tomasz Kowalik. Zbiór porad i szkiców dotyczących prowadzenia kampanii miejskich.
Cień rodu de Castilla (str 74 - 77)
Autor: Łukasz Fiema. Opis mafijnej rodziny żyjącej w Middenheim.
Snotball (str 77 - 80)
Autor: Tomasz Kowalik. Rozwinięcie zasad gry opisanej w dodatku 'Middenheim: Miasto Białego Wilka'.
Arkana Magii (str 81)
Autor: Ignacy Trzewiczek. O wykrywaniu magii.
Arkana walki (str 82 - 84)
Autor: Bogusław Dawiec, Piotr "Nurglitch" Smolański. Część IV poświęcona tematowi zdobywania różnorakiej broni.
Odkupienie (str 124 - 130)
Autor: Marek "Murphy" Noga. Scenariusz, w którym grupa śmiałków weźmie w swe ręce ster okrętu przeznaczenia i wpłynie nim na skały.

PORTAL nr 5 (czerwiec 2000)
Jesienna gawęda (str 58 - 60)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tym razem o wiedźmach.
Kroniki Starego Świata (str 61 - 62)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom V, dalsze potyczki z Kapłanem.
Historia Imperium za panowania Karla Frantza I (str 63 - 66)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Druga część cyklu.
Middenheimer (str 68 -70)
Autor: Tomasz Kowalik. Gazeta Miejska wydawana w grodzie Białego Wilka.
Straż Miejska (str 71)
Autor: Tomasz Kowalik. Zbiór porad i szkiców dotyczących wykorzystywania motywu straży miejskiej na sesjach.
Mroczne zaułki miasta (str 72 - 75)
Autor: Tomasz Kowalik, Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Arkana Magii (str 76 - 79)
Autor: Maciej Szaleniec. O pojedynkach magicznych.
Tajemnica Morza Szponów (str 120 - 131)
Autor: Maciej Szaleniec. Wspaniała, barwna saga z piratami w tle.

PORTAL nr 6 (sierpień 2000)
Historia Imperium za panowania Karla Frantza I (str 81 - 85)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Trzecia część cyklu.
Krasnoludzki komandos (str 86 - 90)
Autor: Dominik Hypki. Przybliżenie profesji krasnoludzkiego komandosa.
Nad Krainą Zgromadzenia nie pada (str 91 - 94)
Autor:Koczis. Słów parę na temat postaci niziołków.
Middenheimer (str 95 - 96)
Autor: Tomasz Kowalik. Gazeta Miejska wydawana w grodzie Białego Wilka.
Mroczne zaułki miasta (str 97 - 98)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Snotfan (str 99)
Autor: Filip Marković. Dodatek sportowy do Middenheimera.
Wyprawa (str 133 - 141)
Autor: Tomasz Kowalik, Rafał Główka. Scenariusz pełen akcji, niezwykłych wydarzeń i dramatycznych chwil, czyli opowieść o łowcy skarbów.

PORTAL nr 7 (październik 2000)
Wojenna zawierucha (str 17 - 25)
Autor: Marek Pańczyk. Artykuł na temat prowadzenia kampanii wojennych w Warhammerze.
Krasnoludzkie techniki oblężnicze (str 26 - 30)
Autor: Maciej Szaleniec. Słów parę na temat krasnoludzkiej sztuki zdobywania miast.
Jesienna gawęda (str 82 - 84)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Ten odcinek gawędy poświęcony jest prowadzeniu bitew.
Kroniki Starego Świata (str 85 - 87)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tom IV, czyli zakończenie trwającej od roku kampanii.
Arkana Magii - Dialogi zawieszone w pustce (str 88 - 91)
Autor: Autor: Marek "Murphy" Noga, Przemek "Moradan" Grzegorczyk. Część pierwsza traktatu poświęcona magii i jej kolorom.
Pani (str 125 - 128)
Autor: Przemysław Ananowicz. Zarys przygody do wykorzystania w WFRP.
Pajęczyca (str 129 - 135)
Autor: Michał Jerzy Markowski. Pełna grozy przygoda.

PORTAL nr 8 (grudzień 2000)
Zabójcy Trolli (str 66 - 67)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tekst poświęcony Zabójcom troli, ukazujący prawdziwe oblicze tej profesji.
Historia Imperium za panowania Karla Frantza I (str 68 - 72)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Czwarty odcinek cyklu.
Nie będzie Kislev pluł nam w twarz (str 73 - 79)
Autor: Marcin Mortka. Wizja Polski w Starym Świecie.
Kolegia Kolorów - Altdorfska Akademia Magiczna (str 80 - 85)
Autor: Maciej Szaleniec. Dokładny opis struktury altdorfskiej uczelni, wzbogacony informacjami na temat magii kolorów.
Miasto karnawału (str 86 - 87)
Autor: Łukasz Fiema. Bogaty opis świątecznego Middenheim.
Mroczne zaułki miasta (str 88 - 90)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Arkana Magii - Dialogi zawieszone w pustce (str 100 - 104)
Autor: Marek "Murphy" Noga, Przemek "Moradan" Grzegorczyk. Druga i ostatnia część traktatu magicznego, tym razem o demonach żywiołakach magicznych przedmiotach i spaczeniu.

PORTAL nr 9 (luty 2001)
Straż miejska (str 35 - 40)
Autor: Karol Siadul. Porady dla graczy i MG chcących brać udział w kampanii "policyjnej", czyli o życiu strażnika miejskiego słów parę.
Magowie Czarnego Diamentu (str 41- 44)
Autor: Maciej Szaleniec. Opis tajnej organizacji magów powołanej przez Cesarza, by ogniem ogień zwalczali...
Ulryk, pan Bitwy, Wilków i Zimy (str 45 - 49)
Autor: Marek Noga. Szerokie opracowanie zawierające wiele dodatkowych informacji na temat kultu Ulryka.

PORTAL nr 10 (kwiecień 2001)
Kadar Grah Mar (str 59 - 69)
Autor: Marek Noga. Bogaty scenariusz stanowiący doskonały materiał na LARP lub długą przygodę. A wszystko w starym monastyrze, pośród ciszy setek woluminów, szelestu habitów, odłamków sekretów i szeptów zdrady.
Historia Imperium za panowania Karla Frantza I (str 70 -73)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Ostatni odcinek cyklu, kończy się czas świetności Karla Frantza.
Między słowem, a sztyletem (str 74 - 81)
Autor: Cezar "Thanatos" Matkowski. Artykuł poświęcony zagadnieniom dyplomacji w Starym Świecie.
I Ty możesz zostać kupcem (str 82 - 85)
Autor: Marcin Blacha. Artykuł o radościach płynących z odgrywania handlarza oraz prezentacja siedmiu głównych wizerunków kupca. Skarbnica pomysłów zarówno dla MG jak i graczy.
Arkana Magii (str 86 - 89)
Autor: Mateusz "Phulko" Żurawski. Tym razem słów parę na temat magii nekromanckiej w Starym Świecie, traktatu część pierwsza.

PORTAL nr 11 (grudzień 2001)
Middenheimer (str 59 - 60)
Autor: Łukasz Fiema. Gazeta Miejska wydawana w grodzie Białego Wilka.
Mroczne zaułki miasta (str 61 - 63)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Arkana Magii (str 64 - 70)
Autor: Mateusz "Phulko" Żurawski. Druga część traktatu poświęconego magii nekromanckiej w Starym Świecie, nekromancja trochę inna niż znacie.Raj utracony, Posąg tysiąca twarzy (str 70)
Autor: Andrzej Stój. Dwa krótkie pomysły do wykorzystania w grach fantasy - opis lokacji i nadzwyczajnego przedmiotu.
Wczasy u wód (str 71 - 80)
Autor: Marcin Mortka. Artykuł o prowadzeniu przygód na morzu, napisany z dokładnością godną tłumacza marynistycznych powieści. Lekkość pióra i rzetelność wiedzy daje nam siedem kolejnych aktów morskiej przygody.
Jesienna gawęda (str 81 - 83)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tematem dzisiejszej gawędy są kapłani oraz ich znaczenie w Starym Świecie.
Czas ognia, czas wichrów (str 84 - 87)
Autor: Marek Noga. Pierwszy odcinek nowej, epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.

PORTAL nr 12 (luty 2002)
Middenheimer (str 68 - 69)
Autor: Łukasz Fiema. Gazeta Miejska wydawana w grodzie Białego Wilka.
Mroczne zaułki miasta (str 70 - 72)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Magazyn (str 73 - 74)
Autor: Andrzej Stój. Pomysł na sesję, czyli krótka opowieść o losie pewnego życzenia.
Arkana Magii (str 75 - 77)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Samoczarowanie, lub jak kto woli "samoprowadzenie", czyli jak zgrabnie wpleść w przygody epizody dla gracza - maga.
Czas ognia, czas wichrów (str 80 - 90)
Autor: Marek Noga. Drugi odcinek epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.
Na służbie Jaśnie Pani (str 125 - 133)
Autor: Otto Cybuhl. Scenariusz intrygi do Warhammera, spisany w lekki i zabawny sposób, lecz traktujący o mrocznych sprawach.

PORTAL nr 13 (kwiecień - maj 2002)
Zawód: wieszczek (str 68 - 69)
Autor: Michał Sołtysiak. Zbiór porad dla graczy dotyczących odgrywania bohaterów naznaczonych przez boga, obdarzanych wizjami. Przydatny również do WFRP.
Mroczne zaułki miasta (str 70 - 73)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim. Tym razem mini kampania o pierścieniu ostatecznej przemiany nawiązująca do "Cienia rodu de Castilla" z czwartego numeru.
Głębszy odcień bieli (str 74 - 80)
Autor: Marek Noga. Kilka refleksji nad kultem Shallyi, kontynuacja cyklu opisującego religie Starego Świata.
Kurz, słońce i zakute łby (str 81 - 92)
Autor: Marcin Mortka. Czyli o duchu krucjat Starego Świata historia prawdziwa - brzmi podtytuł obszernego artykułu, który z powodzeniem może być zalążkiem kampanii w dalekich krainach.

PORTAL nr 14 (czerwiec - lipiec 2002)
Czas ognia, czas wichrów (str 69 - 71)
Autor: Marek Noga. "Nadzieja, która mogła się ziścić" - trzecia część epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.
Zawód: paladyn (str 72 - 73)
Autor: Michał Sołtysiak. Zbiór porad dla graczy dotyczących grania paladynami. Pomimo wyraźnego związania z D&D przydatny również do WFRP.
Mroczne zaułki miasta (str 74 - 76)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Gędźba badziewna o Mistrzowania technikach (str 84 - 89)
Autor: Piotr "Nurglitch" Smolański. Artykuł poświecony błędom w prowadzeniu zawierający również praktyczne porady dla MG jak owych błędów unikać. Napisany bardzo przystępnie w oparciu o realia Warhammera.
W tym domu straszy (str 90 - 92)
Autor: Chaon. Kolejny tekst skierowany do MG, poświęcony upiorom, duchom i zjawom w Warhammerze, a raczej technikom straszenia graczy.
Miłość Merla Kichamonte (str 93 - 99)
Autor: Marek Nowak. Scenariusz na motywach 'Romea i Julii' W. Szekspira, romantyczna historia w zdegenerowanych realiach mrocznego Starego Świata.

PORTAL nr 15 (sierpień - wrzesień 2002)
Mroczne zaułki miasta (str 61 - 64)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Arkana Magii (str 65 - 67)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Tym razem o efekcie szyby, czyli próbie wskrzeszenia tajemniczości czarodziejów.
Czas ognia, czas wichrów (str 70 ? 74)
Autor: Marek Noga. "Dwie korony, dwa cesarstwa" - czwarta część epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.

PORTAL nr 16 (październik - listopad)
Mroczne zaułki miasta (str 62 - 65)
Autor: Łukasz Fiema. Szkice przygód mających miejsce w Middenheim.
Czas ognia, czas wichrów (str 67 - 69)
Autor: Marek Noga. "Wiek Trzech Cesarzy" - piąta część epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.
Potworna dezinformacja; Ożywienie liny; Magiczna obserwacja (str 69 - 70)
Autor: Tzeentch. Motywy i czary do wykorzystania na sesjach.
Zamek we mgle (str 71)
Autor: Michał Sołtysiak. Opis zamczyska nad którym ciąży złowrogie fatum - lokacja do wykorzystania również w WFRP
Arkana Magii (str 74 - 75)
Autor: Ignacy Trzewiczek. Światotworzenie, czyli o wpływie magii na cały świat, a co za tym idzie, system RPG

PORTAL nr 17 (listopad 2003)
Czas ognia, czas wichrów (str 122 - 123)
Autor: Marek Noga. "Koniec" - część szósta i ostatnia epickiej kampanii do Warhammera toczącej się w Wieku Trzech Cesarzy.
Jesienna gawęda (str 124 - 127)
Autor: Ignacy Trzewiczek. O znaczeniu wyborów w dobrej przygodzie dark fantasty, o ważności momentu, w którym gracz podejmuje trudna decyzję.
Zielone Hełmy (str 128 - 142)
Autor: Marek "McGregor" Pańczyk. Wizja tajnych służb i sił specjalnych pozostających na usługach Jego Cesarskiej Mości. Artykuł stanowiący koło napędowe wielu sesji, pomysłów na BN i BG.
Ostatni Marsz (str 177 - 182)
Autor: Michał Sołtysiak. Przygoda do wykorzystania w wielu systemach, w tym do WFRP.

Zajrzyj także do spisu dodatków i książek do Warhammera
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Komentarze


~Furiath

Użytkownik niezarejestrowany
    niezłe
Ocena:
0
gdzieś zrobiłem również spis artów w Magii i Mieczu do WFRP.

Miło równiez widzieć swoje nazwisko w tym spisie ;)
18-03-2006 15:48
~Norman

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
To go podeslil lansiarzu :D berdziemy mieli komplet
18-03-2006 16:35
Aramil Liadon
    Dobra robota:))
Ocena:
0
Napewno ulatwi to znalezienie jakiegos artykolu, zamiast kartkowac Portale zajrze na to stronke i wszystko jak na rece wypisane ;)) !!
18-03-2006 18:55
~Viriel

Użytkownik niezarejestrowany
    No to jestem zadowolona :)
Ocena:
0
Zawsze brakowało mi jakiejś przejrzystej rozpiski, a nie miałam serca przekopywać się za każdym razem przez wszystkie numery :)

Miłego korzystania :)
19-03-2006 22:42
KRed
   
Ocena:
0
Taaa, Aramilu zerkniesz na stronkę, zamiast przejść się do mnie i zapytać? :)))
22-03-2006 13:25
Aramil Liadon
    paskud...
Ocena:
0
Oczywiście że przyjdę do Ciebie bo inaczej jak miałbym przeczytać te artykuły ;))
Uściślając moją wcześniejszą wypowiedź to raczej Tobie paskud ułatwi to znalezienie artykułu dla mnie :D !!
Mam nadzieje że przyjedziesz na weekend i zagramy w Warha.
Pozdrawiam.
22-03-2006 15:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.