» Sesja » Przygody » Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy

Baśń o trójce rodzeństwa i obietnicy
Scenariusz przygotowany jest do pierwszej edycji Warhammera. Przeznaczony jest dla trzech graczy oraz Mistrza Gry.


Streszczenie

Historia rozgrywa się na terenach Sollandu, południowej części Imperium nieopodal rzeki Soll. Mała wioska, oddalona kilometry od największych aglomeracji tej krainy, żyje sobie spokojnie. Jednak któregoś roku plony nie są urodzajne. Ludność zaczyna się bać nadchodzącej zimy i szuka rozwiązania.

Nikt jednak nie podejrzewa, że problem zostanie rozwiązany tak zaskakująco szybko. Trójka dzieci udaje się do zakazanego lasu w poszukiwaniu tajemniczej istoty.

Legenda głosi, że stwór ten jest w stanie spełniać życzenia, a w zamian prosi o przysługę.

Pobierz scenariuszBaśń o trójce rodzeństwa i obietnicy (PDF, 51 stron, 14,5 MB)
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Ciernie
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - I miejsce
Obietnica Trzech Czaszek
Konkurs na Scenariusz do WFRP: Obietnica - II miejsce
Od zmierzchu do świtu
zarys scenariusza do II edycji WFRP

Komentarze


WekT
   
Ocena:
0
WARHAMMER !!! :D
20-06-2013 09:07
Karczmarz
    Hmmm
Ocena:
+2
Czy to nie ten scenariusz do konkursu 'Obietnica', ktory przegrał z kretesem? Skoro scenariusze, które zostały wyróżnione/zajęły wysokie miejsca były przeciętne lub wręcz słabe to chyba szkoda tracić czas na czytanie czegoś co z nimi przegrało.

A tak na poważnie. Bardzo dobra przygoda, fajna i przemyślana historia, ciekawa sceneria, w miarę zgrabny układ i przemieszanie scen tak by było różnorodnie i by nie wynudzić graczy, całkiem niezłe twisty zapewniające, że scenariusz będzie wzbudzał w graczach ciekawość i chęć odkrywania fabuły. Oczywiście jest pare niedociągnięć ale to drobiazgi. Tekst ma jednak jedną sporą wadę - jest bardzo mało Warhammerowy i w teorii osadzenie go w 1ed (dość baśniowej i genericowej) miało to ratować, ale moim zdaniem wciąż jest to dyskusyjne. Nie mniej kawał bardzo dobrego scenariusza.

Ocena: 5-/6
20-06-2013 09:14
Z Enterprise
   
Ocena:
+3
W moim prywatnym rankingu Wlodi wygrał ze sporą przewagą nad jakąkolwiek inną pracą w tym konkursie. I żeby to jakoś uhonorować, najchętniej zrzekłbym się i oddał mu własne wyróżnienie. Tylko że moim zdaniem wyróżnienie to stanowczo za mało dla tej pracy. Wlodi, jak dla mnie jestes zwycięzcą.
Szkoda że tak późno publikują, gdy nikogo już to nie obchodzi.
20-06-2013 09:40
Eliash
   
Ocena:
+3
Kurcze, spodobała mi się ta przygoda. Nie jest to co prawda brudny, niebezpieczny Warhammer, a raczej mroczniejsza baśń, ale i nie zmienia to faktu, że w ten scenariusz chętnie bym zagrał, a nawet w czasie czytania zastanawiałem się jakbym go prowadził. To już bardzo dobrze. Jestem głęboko rozczarowany, że praca nie otrzymała chociaż wyróżnienia, bo w mojej subiektywnej opinii zasługuje na to dużo bardziej niż praca, która się tam znalazła.

Jak zwykle, w przypadku prac które mi się podobają zacznę od pozytywów, bo nie potrafiłbym z czystym sumieniem wytykać bezlitośnie błedów.

- Nietypowe postaci. Fajnie jest dać zagrać BG dzieciom zamiast kolejnymi, typowymi awanturnikami.
- Dużo akcji, która ma miejsce w przygodzie. Nie ma tutaj miejsca na nudę.
Całkiem ciekawa sceneria w postaci baśniowego lasu, w miejsce typowego złego, warhammerowego.
- Nagle przebudzająca się moc postaci. Nie jest to jakaś wielka innowacja, ale podoba mi się to rozwiązanie, więc muszę je pochwalić.
- Fajna oprawa graficzna.

Wszystko to łączy się w fakt, że przygoda jest bardzo przyjemna w odbiorze, choć oczywiście nie uniknęła ona wad (przynajmniej moim zdaniem):
- Las Soll nie jest na tyle rozbudowanym i ciekawym miejscem by rozegrać tam więcej niż jedną przygodę. Dlatego cały początkowy opis fauny i flory może okazać się zbędny, jeśli BG nie wylosują odpowiednich spotkań. Trochę szkoda, bo to zmarnowane strony i praca autora, pomimo że pomysły są niezłe.
- Brak dobrego streszczenia na początku, które przydałoby się w przypadku tej pracy.
- Osoba Rycerza jest moim zdaniem zmarnowana, szczególnie drażniące jest że odchodzi w krzaki i wyparowuje. Podejrzewam, że BG chcieliby się go trzymać, a w takim wypadku mógłby go zabić np. smok.
- Ogólnie przygoda jest bardzo liniowa, ale jest to scenariusz akcji (w mojej opinii), więc nie poczytuję tego jako wadę. Jednak znam Graczy, którzy nie bawili by się dobrze przy takiej układzie.
- Wbrew pozorom przygoda jest jednak dość typowa i przewidywalna, chociaż i tak sympatyczna i na pewno dostarczy rozrywki prowadzącemu i Graczom.

Tak czy siak jest to kawał fajnego scenariusza ;)
20-06-2013 13:45
Repek
   
Ocena:
+2
@Karczmarz
Scenariusze zawsze warto czytać, nawet słabsze. A jak widać ten wcale słaby nie jest. :)

Osobiście uważam, że na stronie powinniśmy prezentować wszystkie nadesłane prace. Może w przyszłej edycji [jeśli takowa się odbędzie] tak uczynimy. :)

@Wlodi
Jeszcze raz sorry, że to tyle trwało - cieszymy się, że tekst w końcu jest na stronie.

Pozdro
20-06-2013 14:09
   
Ocena:
0
W skali szkolnej 1-6
Pomysł: 5.5
Styl: 5.5
Grywalność dla mojej drużyny lub typowej drużyny z WFRP: 0.0

Ocena: sztuka dla sztuki.
20-06-2013 15:05
WekT
   
Ocena:
+1
Nie wiem dokładnie ile się zmieniło na poziomie korekty i ostatecznej wersji bo czytałem tylko beta wersję.

Przygoda ma wiele dobrych pomysłów ale sposób jej napisania narzucał w wielu miejscach liniowość czy wręcz wymuszanie pewnych rozwiązań fabularnych. Na pewno dałoby sięto obejść ale pewnie w przypadku scenariusza głównie sprawy warszatatowe i przystępności dla czytelnika miały duze znaczenie.
20-06-2013 15:48
dzemeuksis
   
Ocena:
0
Grywalność dla mojej drużyny lub typowej drużyny z WFRP: 0.0

A czy to nie jest przypadkiem zapis przygody, którą Wlodi zarządził na PMM?
20-06-2013 15:55
WekT
   
Ocena:
0
Nie tej przygody nie było na PMM.

Na PMM o dzieciach była przygoda do wytycznych w półfinale.
20-06-2013 16:00
Wlodi
   
Ocena:
+2
@Karczmarz

Dziękuję Ci za miłe słowa, jak również za to, iż chciałeś rozegrać ze mną tę historię. Mankamenty już znamy i będę chciał o nich napisać notkę + w przyszłości zrobić update pracy.

@Z

Takie słowa są naprawdę ciepłe. Myślę, że kapituła podjęła swoją decyzję i zawsze może nam nie odpowiadać decyzja zamkniętej grupy. Co nie zmienia faktu, że każdy kto nadesłał pracę włożył w nią dużo serca. Ty również, i dlatego należało Ci się wyróżnienie. Myślę, że w moim, jak i Twoim przypadku problem stanowiło zbyt "nie genericowe Warhammerowe podejście". Choć osobiście nie mam zamiaru zmieniać swojej wizji Warhammera. :)

@Eliash

Byłeś jedną z pierwszych osób która wypowiedziała się pozytywnie o scenariuszu. Wskazałeś faktycznie słabe strony i kiedy z Karczmarzem rozgrywałem historię, to wziąłem je pod uwagę i historia wypadła lepiej! :)

@Repek

Dziękuję za umieszczenie pracy na łamach Poltera. A czasu jeszcze sporo więc nie ma problemu. ;)
(Co do scenariuszy, to również uważam, że wszystkie powinny się pojawić w wersjach oryginalnych + wybrane po korekcie)

@Milos

Dzięki za pozytywne dwie ocenki, a co do grywalności, to zaskoczę, ale da się pograć. ;)

@Wekt

Scenariusz przeszedł moją korektę i zmianę układu tekstu (teraz opisy lokacji są przy lokacjach i w ramkach) + jeszcze inne zmiany składu. Tekst jest niewiele ruszony.
A liniowy jest, tylko jak zakładałem historia ma być szybką przygodą ze zmianami akcji. Tym samym nie można uciec od liniowości. ;)

@Dzemeuksis

Prawie trafiłeś. Tamta przygoda była o rodzeństwie które z biednej wioski wyrusza sprzedać ryby na targowisku w Marienburgu. Tutaj mamy historię również baśniową inspirowaną Hobbitem, Kronikami z Narnii itp.


@All

Przygoda jest osadzona w baśniowym klimacie, takim jakim ja osobiście lubię. Jeśli komuś nie będzie pasować, to trudno. Jeśli znajdą się entuzjaści stylu, to będę zadowolony, że k10 osób podziela moją opinię.

Jeszcze napiszę notkę na swoim blogu, o tym jak prowadziłem historię.


Pozdrawiam
20-06-2013 17:30
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1
Mała wioska na krańcu imperium, czyli kanon polskiego warhammeryzmu. Polecam, wiadomo.
20-06-2013 17:59
54591

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Podbijam Tymenowi bo Warhammerr. I drugą edycję pokonasz tylko pierwszą edycją, czyli człowiek człowiekowi warhammerem. I pomyśleć, że to ludzie ludziom napisali tą grę...

Scenariusz niezly, da się go przerobić do Changelinga.
20-06-2013 22:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.